tisdag 24 april 2012

Den lilla teoretikern

En gång kallade en professor mig för "den lilla teoretikern", jag tyckte att det var orättvist och sedan dess jobbar jag med att bli "den stora teoretikern". Men misströsta ej, jag ägnar mig åt att lösa reella problem, inte enbart teoretiska, och jag tänker leverera enkla lättförståeliga och användbara sanningar, inte enbart tveksamma "vetenskapliga" kansken. ;) "Din individuella uppgift har tilldelats ett VG. Här nedan följer några korta kommentarer: Din essä skär materialet och analysen i de olika texterna på nya och spännande sätt. Genom att inte följa den givna tematiken förmår du att lyfta upp nya infallsvinklar och också tillföra ett kritiskt perspektiv på frågorna . Särskilt intressant blir diskussionen/spänningen mellan hur något studeras och begreppsliggörs och hur vi förstår och "lever" och "skapar" vardagliga processer och möten, platser och rum. Förmågan att skapa förändring disktueras också på ett intressant sätt och här hade jag gärna sett en ytterligare förankring i diskussionen om planerarens förmåga till att skapa förändring. Över lag lyfter din reflekterande och kritiska inställningen till texterna fram nya och spännande tematiker och problematiker att arbeta vidare med."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar